Followers

Monday 27 February 2012

sambungan : LYNAS = NUKLEAR

APAKAH TUDUHAN YANG DIKENAKAN TERHADAP LYNAS 

1)  LYNAS mengambil kesempatan daripada kelemahan dalam undang-undang Malaysia dengan Piawaian dari  CHINA untuk pembinaan kilang ?


jawapan fakta LYNAS

Isu yang mengatakan LYNAS mengambil kesempatan daripada kelemahan dalam undang-undang malaysa adalah TIDAK BENAR . Undang-undang Radiologi keselamtan dan kesihatan di malaysia adaah setanding jika tidak lebih ketat dengan mana-mana negara di peringkata antarabangsa. LYNAS tidak pernah mencadangkan penggunaan piawaian CHINA.

2) Undang-undang Australia menghalang pembinaan loji Nadir Bumi dalam lingkungan 35km kawasan kediaman ?

jawapan fakta LYNAS

Tidak ada undang-undang di Australia atau diperingkat antarabangsa yang menghadkan jarak lingkungan ini. Sebenarnya jarak 35km adalah jarak antara pekan terdekat Laverton dan Mt. Weld. Jarak ini adalah disalah tafsirkan oleh pembangkang sebagai keperluan di AUSTRALIA.

3) LYNAS telah membawa masuk pekatan lantanida tanpa lesen ?

jawapan fakta LYNAS

LYNAS tidak pernah membawa masuk pekatan lantanida ke Malaysia setakat ini . LYNAS menghormati semua keperluan undang-undang kerajaan malaysia . Simulasi logistik yang dijalankan oleh LYNAS yang menggunakan kontena kosong telah disalah ertikan oleh sesetengah pihak sebagai LYNAS telah mengimport dan membawa masuk pekatan lanthanida.

APAKAH TUDUHAN YANG DIKENAKAN LAGI PADA LYNAS !!!!!!! .......tunggu dan lihat =)

No comments:

Post a Comment